Var står man här i livet...


                   Och vad står man för ? En människa utvecklas ju ständigt och under årens lopp ändrar man åsikt i vissa frågor. Det är inte fel och skulle man gå o " förställa sig" så hade det blivit så jobbigt att " man hade tagit kål på sig själv i förtid" ! För min del är jag numera en liberalist som " känner en humanistisk anda av judisk/ kristen idétradition och ett värde i uttrycket eget ansvar" ! Lite omodernare än det svenska folkpatiets liknande politiska förklaring !?
Mina rötter är ochså inblandade med nuet/ anhöriga eller tvärsom " i en kärleksfull blandning ! Eftersom vi har  demokrati i Sverge så respekterar jag andras åsikter om dom respekterar mina. Dessutom kan jag bara tänka på o önska att de mina har det bra efter bästa förmåga och att oroa sig ständigt över dom hjälper varken dom eller mig ! Men som sagt var eget ansvar ingår ochså i en demokrati ! En sak som är viktig för mig är att inte "   vädera människor efter " rik - eller fattigsyndromet". Jag värderar människor efter, ja just det, hur dom är som människor !

               Bl.a.det ovanstående tänktes  på när jag anlände till baksidan av hembyggdsparken under min motionsrunda ! Lite snö, nån mm kanske, har spätt på snötäcket. Och till min glädje såg jag idag vid hemkomsten att  vikten hålles !. Nått annat att glädja sig åt ! Jaa, all världsmusik som spelas emellanåt, t.ex, som går rätt in i hjärtat !.
 Tyvärr har det försvunnit på väderseiten som visar kallast o varmast i världen just för dan. Men
då sökte jag efter kallaste platsen på jorden överhuvud. Det är Jakutsk i östra Sibirien med ett medeltal under vintern på över minus 40 grader. Men i juli kan där bli över 30 grader varmt och medelvärdet för temperaturskillnaden blir då ofattbara 60 grader. Det ni svenskar !
                   Roger Federer är en av mina stora idoler i idrottsvärlden ! Tyvärr fick han stryk i Australian Open i semin av Nadal i en fantastisk match som jag såg innan jag gick ut igår ! Nadal var i det närmaste oslagbar ! Men i damernas final kommer mina 2 favoriter, Sharapova och Azarenka, att mötas ! Båda 2 riktiga amazoner ! Men jag måste sätta ner foten ! Jag håller på Sharapova. Den som vinner blir ny världsetta !
                                Trevlig helg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0