En bra dag " på jobbet "!

              I över 2 timmar idag var jag och delade ut post till pensionärer i föreningen, s.k. brevduva och det är vi flera. En lång runda norr ut i det vackra vädret ! Det första jag mötte var en 2-bent varelse som klagade på värmen. Skulle dock ta av sig tröjan !
                 Det här fotot har jag tagit längst bort på rundan. Sjön heter Gårdsjön, är liten o vacker ! Har gått runt den för några år sen !
                    O Kalla, döpt efter Kalla, skiter minsann inte i gröten. Ibland äter vi ur samma tråg, som sagt. Skeden bryr hon sig inte om. Axeln får många besök numera ! Intressantast att titta på är när jag tar på skorna, godast att äta smör i samband med att jag brer mackor och roligast  är att bita i mormors radband och leka med tandpetare på bordet. Surast är Kalla på morgonen och på kvällen galer hon " när hon vill lägga sig". Då hjälper det att dra för persiennerna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0