Jaa, god förmiddag !

Jag sitter här o väntar på att åka till Garpa gruva o vara parkeringsvakt och sedan se Trio Lyra spela i den närliggande gruvan på uppbyggd scen. I Gruvan ? Det är naturligtvis det uppsnyggade dagbrottet det är fråga om med himlen som tak och väggar av berg, 20-30 meter höga ca ! Vilken akustik det blir. Gruvhålet ner till "underjorden" är sen länge, länge vattenfyllt ! Efter evenemanget så kommer vi SPF:are att äta middag kl 17 på hembyggdsgården.
Det är ganska roligt att genomskåda en del saker i samhället som mycke styrs av lobbyister som "snackar för varan ". "Varje dag har aldrig varit så förskräcklig som idag" Idag var återigen månaden juni på tapeten ang. regn o kyla. När man då hör " domedagsrapporten" får man lyssna noga ! För lite försynt kom det efter, " sen decenier tillbaks" ! Det är lika dant med alla väljarundersökningar som flödar över vårt land ! Där kommer ofta lite " försynt efteråt" typ " är inte statistiskt säkerställda ". För min del kommer min ekonomi som ensamboende pensionär inte att förändras vem som än tar makten om 2 år. Det vet jag ! Vill ochså påminna om att innan 7-8 månader innan valet 2010 hade dom i opposition 15 % mer " av dom inte "statistiskt säkerställda väljarundersökningarna " Man skall inte ta nått för givet här i livet " vare sig det kommer någon " som blir dissad eller hyllad" . Det är världen som styr ! Tack för ordet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0