Nåra knallar o skurar igår..

..jaa, det var allt ! Svarta moln och enligt radarbilder åska som gick i närheten. Men det var så nära så sladdarna drogs ur apparaturen emellanåt ! Nu för tiden löser jag korsord om åskan går ! Och nått ordentligt ? åskväder har vi knappt haft i år i Askersund ! Nu skall jag koka kaffe, äta ett ägg och en halv banan ! Sen går jag ut efter 1-2 timmar ! Sen kommer jag hem efter 1,5 till 2 timmar och lagar en ordentlig frukost ! Så är det i Jans värld ! Där ingen dag är den sig andre lik ! Beroende på fantasi och iaktagelser bl.a. i naturen och pratande med olika människor under " resans lopp " mm,mm, .
Har nu sett på Den stora kustresan på play, avsnitt 5. Norrmännen ja, dom har "gått om oss svenskar" för länge sen , det förstår man när man ser detta program. Det är inte bara oljan det är deras kollosala fiskindustri, alltifrån havsfiske till fiskodlingar o allt som knyts till detta av underleveratörer o turism på " kobbar o skär" !
Dom verkar så aktiva så dom har nog inte tid o " gnälla om allt" !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0