Vi får väl ta en titt på gårdagen...

...eller hur  ! Kul hade jag och vad mycket jag hade att fira ! Kronprinsessan Viktoria, Franska Nationaldagen o mig själv ! Dessutom i glada vänners lag utanför franska ost-delikatessaffären i Askersund på storgatan . Vi drack kaffe o åt nån småkaka. På torget spelade dom fransk musik via högtalare mm.  Den ende man som var i basker mer än ndertecknadu just då var affärsinnehavaren som dessutom hade en påklistrad jättemustasch. Nog var jag lika " franskfäig" som han var, tycker jag !
    Jaa, sen gick jag hem med min nyköpta ost, fransk förståss, och gjorde macker o titta på v-75, blev inget ! Sen sågs Annika Bengtsson vinna stavtävlingen i junior-vm överlägset. Sen titta jag på kommisarie Frost o sen Morse ! Får aldrig nog av dessa repriser ! Miljöerna ! Och man blev så ihågkommen " från när o fjärran" så det var inte klokt ! 14, tros det ,trisslotter skrapa jag ochså, blev 2 vinster på 25 kr var !
                Jag tror att, vet, jag fått ett " litet ryggskott ! Men då skall man inte tro att det hjälper att " sitta still o gnälla" ! Har varit ute på min runda och rör mig hemma mellan varven. Och i kväll spelar Örebro mot Häcken o det börjar blåsa ute o så varnar dom för åska här i området igen för " femtielvte" gången !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0