Att filosofera är en sak men att oroa sig o grubbla är en annan !


                    Solen höll just på att visa sig lite efter nattens regnande. Att det regnat i natt såg jag på SMHI:s radarbild i morse o lite pussar var det ute ochså. Det första jag gjorde i morse var att "få in" ett
nytt virusskydd i datan. Jag satte in ett... virusskydd. Men innan har jag haft det mera omfattande ......Internet Securty från samma märke i flera år. Egentligen skulle jag installerat det men trodde att det andra var samma sak, bara ny förpackning ! Nu får vi se om detta ger samma utmärkta skydd trots " mindre omfattning" !
                  Ibland slår det mig vad mycket människor i Sverige oroar sig för allt möjligt som kan hända, har hänt och händer ! Jag skulle kunna tro att ju bättre ett land har det desto mer oroar människorna sig ! Att tänka på sina anhöriga t.ex. o hoppas att dom har det bra o ära dom är en sak men att ständigt oroa sig för dom och andra saker som kan inträffa kan ju inte vara bra för " ens hälsa" ! Och "domedagspredikare" har ju " gyllene tider " ! Att se sig ut i världen, där många i så fall" borde oroat ihjäl sig" , nä det går inte in ! Jaa, enligt min mening stämmer det som sägs " att den största faran för vårt land är trygghetsnarkomanin" !
                        Jag detta tänker jag på när jag läst om självmordsbombningarna i Irak. Och när jag läste om dödandet av skolbarnen i Frankrike. Det är så här i världen ! Är man vid fel plats vid fel tillfälle så kan döden dyka upp när man minst anar det. Så har det alltid varit på vår jord och så kommer det alltid o bli ! Vem kan förutse olyckor som ingen trodde skulle hända just mig eller anhöriga ? Det gäller o sörja för dom som råkat illa ut o deras anhöriga. Att ha empati ! Men sen måste livet gå vidare ! I går bad jag en bön för skolbarnen i Frankrike o deras anhöriga när jag gick förbi kyrkogården !
                           Det är rätt kul tycker jag( mitt i allt) att ha Azarenkas hemsida på facebook o logga in där  tillsammans med tusentals andra. Jag fick " tummen upp från någon" med ryskt/ vitryskt namn vid något tillfälle ! Dessutom har jag en Kaukasisk sångerskas hemsida ! Och hon har gett " tummen upp" vid dom 2 tillfällen jag skrivit på engelska till henne ! Och ibland översätts ryskan ? vid tillfälle ! Kaukasien är ju en stort geo-politiskt område mellan Asien o Europa med bergskedjan Kaukasus. Länder i området är Ryssland, Georgien, Armenien o Azerbajdzan. Sen får man inte glömma alla autonoma-och delrepubliker i området som tillhör bl.a. Georgien o Ryssland . Länder som Dagestan, Tjetjenien , Abschasien m.fl. Och olika religoner finns vilket som vanligt leder till bråk som vi vet ! Men jag understryker att mitt intresse för olika länders musik inte mixas ihop med politik o religion ! 
                        Djurgården vann rättvist över Leksand i går i kvalserien i ishockey ! I kväll skall Örebro spela borta mot Timrå. Det är märkligt ändå det här med Örebros djupdykning ! Få se om dom kan ta sina första poäng ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0