Att titta på prästbetyget o bedömas efter ålder o inte efter ....


...vitalitet o funktion är verkligen diskriminerande för oss äldre. Jag undrar om det finns något land i världen förutom Sverige som " räknar ut folk efter prästbetyget" . Om nån inte ser mig som jag är utan " efter prästbetyget" då skall dom inte få det lätt det lovar jag! Och erfarenhet hur räknas det bland människor ? 

 Vi på bilden tar en paus efter boulespelandet idag. Vår ålder är allt mellan 83 o ca 72 ? med nått undantag  tror jag. Vi klarar oss själv o vårt dagliga liv precis lika bra som yngre. Vi är kapabla att ta egna beslut o vara oss själva.! Och som jag har sagt innan ! Folk vill bli äldre o äldre som unga men ändå så oroar sig dom yngre över att vi äldre blir äldre o äldre " o till ännu mer besvär " !
                          I kväll skall det bli roligt att se det senaste tillskottet i Tre Kronor mot Italien i hockey-vm, Nicklas Bäckström bara 24 år gammal men nästan " superstar" i NHL !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0