O apropå Örebro vad hittar jag inte i Länsposten...


               En bild från Oskarsparken i Örebro, tagen på 40-talet ! Denna park inte långt från Sturegatan där vi bodde har jag och mina systrar besökt åtskilliga gånger. Systrarna med mamma i sällskap ! Kan jag vara med på bilden, nää, inte vad jag kan se men så här har det sett ut när man stod i kö ! Sen beror det ju lite på när bilden är tagen, i början , mitten eller slutet av 40-talet. Jag är ju född -38 ! Så chansen finns !
                      Jaa, så gick man alltså klädd. Den här rutchbanan var mycket populär stod det under bilden. Parken finns naturligtvis kvar och ligger inte heller så långt från slottet. Där skall jag sitta o njuta om gud rår ! O till att börja med i höst när jag skall bo några dar i Örebro !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0