Visst har sport stor betydelse för många människor här i världen !


              Sen får " kultursnobbarna " säga vad dom vill ! Inte bara för spänningens och entusiasmens skull utan även för den sociala biten ! Hade det inte funnits sport som " förenat världen" så hade den varit ännu " besvärligare" ! Därför är det inte bra att  politisera den och som " duktigland" börja med pekfingrar som bl.a. gjordes mot olympiaden i Peking ! Låt idrottsmän från alla håll och regimer få träffas och utbyta åsikter ! Allt är inte bara antingen " svart eller vitt !
                   Som sagt nu börjar ju snart fotbolls-em. Det är kul att titta på gamla bilder ibland ! Den här bilden är från fotbolls-vm i Tyskland 2006 ! Platsen som jag Björn och Ebe  sitter på ligger i östra Berlin har storbildsskärm och visar matchen Sverige---Trinidad-Tobago. Den matchen utlyste ganska stor munterhet hos publiken på grund av alla Sveriges missade målchanser ! Björn o jag tyckte nästan det var pinsamt !  Tyvärr hade vi  inte tur när biljetterna till evenemanget lottades ut på fotbollsförbundets hemsida ! Björns granne däremot hade turen att bli " utvald" . Men vi åkte till Berlin ändå och det var en häftig upplevelse både socialt o kulturellt, hör ni det " kultursnobbar o pekfingervalsare " !
               Vem som har tatt fotot då ? Jo, det har min tyske kompis Cais dotter Anke gjort ! Och hon guidade oss ochså i Berlin en hel dag ! Särskilt nere i området vid Brandenburger Tor ! Och Ebe och Anke är läkare, numera gifta och har 2 barn .

          Och här ser ni första mötet med Anke som sökte upp oss där vi bodde i Berlin för att vara oss behjälplig i staden ! Och motionen har varit nyttig för mig ser jag på bilden !  Nu är det 6 år sen detta foto togs och man får väl säga att " kroppshyddan minskat  " på undertecknad ! På den tiden rökte jag ochså men det var nog på nertrappning tror jag ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0