Olika falla ödets lotter...

Olika faller ödets lotter, ja ! Det tänkte jag när jag stod o tittade o fotade från portingången efter dagens motionsrunda. Jag konstaterade att vädret var "det sämsta för motion" enligt mitt tycke ! Halv storm, 2 plusgrader o kallt regn !
Men jag erinrade mig att människorna vid USA:s atlantkust som kanske drabbas av en av de största stormarna i amerikansk historia kommer att få det BETYDLIGT VÄRRE ÄN jag ! Empati kan man ha för mycket, även i Sverige för det finns alltid dom som " har det värre " än vad jag har ! Både med " vädret o annat" !
Men jag kommer aldrig att ge avkall på min princip att " man kan känna ännu MER empati för hur många länder o människor har det "utanför Sveriges gränser " så att säga !!! Och för att ha den principen så fodras " att man är världsmedborgare" , tycker jag o tar reda på " verkligheten ". Den verklighet som berättar om hur mycket bättre vi har det i Sverige än i många länder ! På otroligt många områden, " från barnfattigdom till väder "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0