Tyskland blir jag inte riktigt klok på !

I Tyskland togs ju ett beslut efter tsunamin i Japan att fasa ut kärnkraften till 2022 ! Nånstans läste jag att Vattenfall skulle bygga ett nytt kolkraftverk i landet. Enligt Miljöaktuellt.idg.se 1/ 6 2011 så svarade då kolkraften för 42 procent för av energieproduktionen, kärnkraften för 23, o andra, förnybar energie för 17 och naturgas för 14 procent ! Jag har ochså läst nånstans att vintern 2012 i februari, fick el importeras från Österike ! Naturgas får ju ochså importeras ! Och meningarna är delade i Tyskland och andra länder. Bl. annat investeringsbanken Barclays Capital har uppskattat att den tyska kärnkraftsutvecklingen kommer att öka utsläppen med 40 miljoner ton per år. Deutsche Bank gör ungefär samma uppskattning juni 2011.
Jag skall med intresse följa Frankrike o Tysklands energiepolitik ! Och återkommer mera i frågan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0