Vad skall man göra åt allt ?

O varför har man inte gjort nånting åt det, sen den sista ? pusselbiten Homo Sapiens " blev till " för ca ( olika uppfattningar) 350 000 år sen ? Ja, hur det ser ut i världen " vare sig det har varit " oxvagnar eller är bilar ". Var den "bättre eller sämre förr" ? Hela tiden är allt " väldigt motsägelsefullt och försett med dubbla budskap " ?! Vem har inte empati " för alla som har det sämre vare säg t.ex. det är barn som "står utanför o inte har samma rättigheter som alla" eller andra orättvisor. Empati ja ! Det är väldigt lätt att "svänga sig med det ordet" i " tid o otid " o visa vilken "god människa o humanist man är " ! För mig har det mycket med människans "egenskaper o gener" att göra att det inte blir " ett jordens Shangri La". Med människans olikheter att göra ! Hur vi skall få ett kollektiv av 7 miljarder människor " som tänker lika dant o inga onda uppsåt har " det ...ja ,för mig är det inte konstigt att världen är som den är. Och ser man tillbaks " ynka 2000 år bakåt tills nu " så har vi svenskar ingenting att " yvas över " ! Men att konstatera detta " skall inte förgifta mitt enda liv ? " ! Och jag går " på som vanligt " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0