Vederleken !

Jaa, väderleken ja ! Hur skall man få ett " lagom väder så det passar alla " ?. När man tittade på väderseiterna i helgen så verkade det som det skulle bli en del sol i veckan i mitt område ! Nu har det ändrat sig till en del regn i en " viss samstämmighet " ! Efter solsken kommer regn lyder ju en, eller tvärsom,, " gammal klyscha" ! Brittsommar till helgen hörde jag nämnas om på årets sista boule idag . Det ser jag fram emot !
Och boulen ja ! Den började i solsken o avbröts i andra omgången i regn ! Nu är årets bolespel till ända ! Nu blir det fikaträffar på kafè i stället och jag hoppas att få spela boule till våren igen, liksom alla andra pensionärer i olika åldrar ! Kan ju bli på något annat ställe än i Askersund för min del ! Den som lever får se ! Foto från början av juni !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0