Kalla kan gått vara med på bild !

Det är kul o ha en fågel ! Och undertecknad är ju van att ha fåglar i hemmet ! Gillar inte direkt att bara ha dom i buren. Jag har gett Kalla ett större revir, köket ! Skitar ner nää, frö är inte farligt att dammsuga upp o " avfallet " har jag organiserat upp på bästa sätt. För jag vet var hon gör sina behov ! Hon gillar o bli duschad men " bestämmer det själv på nått vis", när ! Gungan är hon förtjust att sitta i men det tog säkert en månad innan hon besteg den. Axeln sitter hon ganska ofta på o "tuggar" bl.a. på mormors radband. Min mormors alltså !
Idag regna det när jag gick ut, regnhuvan var uppfälld ! Mer än halvvägs så kom solen fram o då gick jag min långa runda ! Och jag blev så nöjd idag när jag " förmådde titta ut genom fönstret o se att det var VÄDER " ! Tänk på det " gnällspikar " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0