Då får man själv sporta !

Idag är det fint väder i Askersund ! Och efter gårdagens urladdning av Borussia Dortmund så blir det motion igen ! Och nu gläder jag ju mig ochså åt att jag kan gå skogsrundorna i staden igen ! Nykommet !
Ja fotboll ja ! Har tyskarnas snabba " tillslag på bollen " och rörliga spel tagit över ! 2 lag går ju fram som " stenkrossar " ! Jaa, sån fotboll som Bayern M. och Borussia D. spelar nu, otroligt ! Lite " part i målet är jag ju " via min mormor !
           Väder ja ! Jag har tittat på de kallaste platserna på jorden just nu ! Verkohojansk i Sibirien har -18 C, Grise Fiord på Alaska har -18 C , MCMurdo Station på Antarktis har -23 C !  Jag tycker det är spännande med vädret som vetenskap. O någon via datoriserade uträknade mallar, temperaturhöjning på 4 C  på jorden, tror jag och en del andra inte på ! Jordens temperatur har gått upp och ner under de senaste 600 000 åren " med eller utan bilar ". Läs theclimatescam.se, där finns " det forskare som vänder på domedagsmyntet " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0