Den kommer att ändra sig, grönskan !

                   Här blir ju vädigt fin kavalite på mina foton på den här bloggen ! Och jag har tänkt mig detta ! Varje måndag fotar jag parken här från min balkong ! Och då kan man följa grönskans kommande frodighet ! Vårens fortsatta frammarsch. Det enda gröna ännu är  en del av gräsmattorna !
             Kyla blir jag inte störd av , den tillhör liksom värmen världen. Jag tittade just nu på MCMurdo Station på Antarktis, extremt kallt stod det på deras hemsida , - 29 C . Jag undrar om det är kallare på något ställe i världen ? Skall titta efter ! Samma temp hade Grise Fiord, Canada-Alaska. I Sibirien är det dock varmare,där hade köldhålet Verkhoyansk bara - 6 C ! Det är rätt bra att vända blickarna från Sverige när svenskarna pratar om sitt usla väder ! Och i Bafoulobè i Mali hade dom + 43 C i morse ! Jag säger inget mer så har jag inget sagt, konstaterar är ordet ! Jag tror jag skall följa MCMurdo Station noggrant. Tjockleken på isen lär väl knappt minska nu i Antarktis !? Och vi skall tänka på att när vi har vinter så har dom sommar i t.ex. Australien o tvärs om !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0