En snabbis blev det...

.. på en 20 minuter ! Vem har inte varit med om det förut !?   Hm, när man gått en runda fram och tillbaks till stan ! Här är jag nästan mitt i stan på hemvägen. Och här kan man ännu en gång se en av höjderna som stan  Askersunds berggrund består av. I närheten av stadskyrkan o den gamla skolan !
              Vädret ? Ganska blåsigt idag ! Men solen har tittat fram och enl. den norske väderseitens 10-dygnsprognos så kan vädret bli en hel del soligt under perioden . Då blir det till att sola dom dagarna nere vid stranpromenaden eller på balkongen !  Är du inte rädd o få cancer, vårsolen är farlig står det ibland i tidningarna ! Nää, jag njuter i stället av all D-vitamin som då kommer kroppen tillgodo  Tyvärr är trygghetsnarkomani och oroande en av svenska samhällets stora avarter, enligt mig och en del andra ! Skulle man tro på o oroa sig över alla dubbla budskap som hela tiden dyker upp i media, i "säljande syfte" så " skulle man varit död för länge sen " !!!
            Fotboll var det. Spännande ! Skall Real Madrid ta upp underläget på 1-4 mot Borussia Dortmond ? Nää  jag tror tyskarna klarar av det : En annan ful tackling lär man få uppleva från Ramos o Pepe ! Mycket står på spel ! Heja Dortmund !!
         Världsmusik var det ! Den kan jag spela på samma gång som jag skriver på datan ! Och just nu spelar jag  grekisk musik . Despina Vandi heter sångerskan ! Njuter ! O känner livsglädje o äventyrslust !  Thats all folks !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0