Jag är eld o lågor !

Det är väl så när man tillhör sin självutnämnda positiva klubb ! Jag har nu under ganska kort tid fått kontakt med 2 sysslingar på min mors sida ! Alltså barn till min mors kusiner !
            Jaa, jag ärar alla mina rötter men de 25 % som kommer via mormor har jag inte den vetskap om som jag skulle vilja. Jag tar det lite här bara. Geukens vet jag via hörsägen att den släkten kan spåras till 1500-talet i Nederländerna. Naturligtvis har jag inga namn o platser förutom att mormors farfar Johan Heinrich Geuken föddes i Amsterdam i början på 1800-talet. Och sen har jag hennes farmors Maria Anna Bönners födelsedatum i Köln. Och sen har jag faderns Johannes Geukens födelsedatum i Magdeburg i dåvarande Preussen och hennes mors Helena Schmidts födelsedatum i Halle an der Saale. Efter detta vet jag ju mer o har foton att visa upp ! Det blir alltså via mail till mina nykomna släktingar ! En har jag redan kontakt  med via mail. O nu blir det du ochså Irene ! Jaa, naturligtvis har då Mormors farfar invandrat till Preussen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0