Söndag ja ! Det betyder motion !

           Jaa, bl.a. med den här vyn ! (Men på vintern blir det heller ingen motion på söndagar ! Då är det bl.a. så mycket skidsport även på fm). Av det första skogspartiet om det gås medsols på min motionsrunda. 2 skogsområden går jag igenom, bl.a då natureservatet Stadsparken med hembyggdsgården alldeles intill ! Och därifrån är det inte långt till strandpromenaden med bl.a.  skärgården o Stjernsunds slott i sikte på andra sidan viken vid norra Vättern i Närke, södra Svealand, Sverige o världen !
            Igår tornade åska upp sig igen lagom till sim-vm kl 18 ! Och  mina åsksajter såg jag att det åskade väldigt mycket västerut över bl.a. Vänern ! Och det rörde sig österut mot Vättern ! Så sladdarna drogs åkte ur till datan, tv o modem mm. Men det gör jag ju inte timmar i förväg utan det görs när jag ser åskan närmar sig på sajten ! Men jag lyssnade på sim-vm via öronsnäckorna på min lilla radio ! Men det verkade som om området försvagades . Men strömmen bröts nångång nån kort stund o nån blixt syntes o muller hördes o regna mycket gjorde det ! Tor kom av sig  och sladdarna åkte i vägguttagen och jag såg på en engelsk deckare på TV.!
          V-75 ingen vinst, ingen resa i " Marko Polos fotspår i längs Sidenvägen " den här gången heller ! Men jag har som sagt under nuvarande omständigheter Tyskland i sikte nästa år ! Det duger bra !
          Och nu skall jag ut i det skapliga vädret om nån timme ! Den lilla " resan " duger ochså !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0