Det är väl bättre att ha framtidstro...

..än att ta ut elände i förskott !?
    Jaa, jag för min del har framtidstro, en realistisk och en med knorr på !  
           Den första inehåller bl.a. resor till Stockhom, Simrishamn, Hjo och flera till Örebro ! Den andra är det lite " tusen och en natt över " ! Den kan bara genomföras om den matriella situationen ändras ! 
           Och i den ingår en färd på floden Volga, en färd längs Sidenvägen ! Ett boende utomlands med semester i Sverige ! Men jag är nöjd även med det realistiska drömmandet !
          Utomlands, har många länder att välja på o fantisera om ! Dom jag har varit i Israel o Tyskland, Grekland Turkiet, Spanien, England, förutom Danmark o Norge !. Dom jag inte har varit i ,Slovenien, Italien, Frankrike, Nederländerna t.ex. ! Om man är nöjd med sitt liv så orkar man kanske ha sina härliga drömmar !
               Ah, men du är ju 75 år karl ! Är  det lönt o hålla på med detta här drömmandet !? Du Jante ! Jag har läst om en svensk dam som flytta till Thailand när hon var över 90 ! Med fötterna på jorden !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0