Detta foto passar ju bra idag !

              Det här fotot har jag tagit idag från Hembygdsgården i Askersund ! Det skall , synd tycker jag, bli mildare från i morgon säger " siarna " ! Och därför vill jag upplysa Svenska folket om att även förr i tiden kunde det ochså regna vid den här tiden ! Det är jag själv "ögonvittne"  till sen 1940-talet ! Regnat när jag bott i Luleå, snöat när jag bott i Simrishamn ! Slädfärd inställd från farmor utanför Örebro på 40-talet till julottan Gällersta kyrka p.g.a. regn o tö !!! Snälla Svenska folk oroa er inte för sånt ni inte har facit på !!!! Jag oroar mig varken för det som jag inte har facit på eller det jag har facit på ! Men jag har framtidstro och njuter av rötter o positiva minnen ! Har inget för att oroa mig för dom tråkiga som är i minoritet ! Det vet jag för jag har facit på dom 
          Och idag är det måndag ! D å skall ni som vanligt få rappoter från mina utvalda kalla platser på jorden !
Grise Fiord i norra Canada hade i morse -34 C, Nuuk på sydvästra Grönland hade -9 C, Verkhoyansk i Sibirien hade -34 C och Mc Murdo stn. på Antarktis hade 0 C ! Varför det blir varmare på Antarktis vid den här tiden på året ? Nånting får ni ta reda på själva i nuet, idag,( Du ser väl att det är väder ute , hade du inte sett det,,,,,så hade du inte läst detta ) som inte heller är nått att oroa sig för liksom det som varit !  Tänk att det förhållandevis kan vara så bra på jorden trots 7 miljarder människor !! Som vill ha mer o mer el och i vissa fall  ha det lika bra som du har i Sverige !!!!    Vi tar en vinterbild till för " att reta upp halva svenska befolkningen ? "
 Detta foto är ochså taget idag under min snabba härliga motionsrunda med broddar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0