Jaa, det blev en bra runda på 5 km !

 Och här har jag precis kommi upp till krönet på den s.k. mördarbacken i ett av skogsområdena i Askersunds stad ! Det är nog bara en tredjedel av backen som syns ! 
              Motionsrundorna nu går i väldigt bra fart ! Och jag kör en sträcka med korta snabba steg  o nästa sträcka i  långsammare fart o med längre steg ! O så kör jag jag ganska mycket på dom 5 km jag går ! Jag har ju väldigt låg vilopuls så hjärtat blir inte så ansträngt, inget flåsande o ingen trötthet när jag kommer hem ! Det går ännu bättre med motionen än på ett tag ! Jaa, jag går ut lika mycket som innan men för tillfället flyter det på ännu bättre ! Man blir kanske " en hundraåring som kliver ut genom fönstret, på hemmet " ! Har läst boken, en fantastisk berättelse som gjorts film på !
              Det här med att vara positiv ja ! Då skall man inte läsa i media eller lyssna ! Det är väl så att media har bestämt sig att det skall bli ny regering ! O då går det ju inte o skriva nått positivt om t.ex den merparten av äldreboenden som fungerar  !  Eller nått annat ! Fastän det som inte fungerar i Sverige är i minoritet om man ser till helheten ! 
                    Och nu får vi se hur det blir i Världen o Sverige, om ekonomin kommer in i en återhämtningsfas och  det går uppför o arbetslösheten sjunker o nya jobb skapas ! Det här går ju i faser ! Och har alltid gjort. Ekonomin har hämtat sig efter stora krig t.ex.! Ni såg väl Mänsklighetens historia på tv !?
           Nånting som jag rekommenderar är Vikingar en serie som går på tv ! Skadar inte att se den historriken i Norden ! Och Europa/världen har plågats av mycken grymhet under årtusenden ! Även av Sverige ! Ett människoliv var lika mycket värt på den tiden som nu !!!  Men grymheterna har förändrats, tagit annan skepnad med andra vapen !
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0