Jaa, nått positivt hitta jag !

Svt-text KI :Återhämtning i ekonomin på väg ! För Sverige ! Min ekonomi blir oförändrad vilka än som tar makten ! Men för första gången på 3 år så visar alla indikatorer, utom för detaljhandeln , en ökning !
          Men det kommer alltid ett men efteråt ! Svensk ekonomi hålls dock tillbaka av PROBLEMEN I OMVÄRLDEN, skriver KI. Och lågkonjunkturen fortsätter de närmaste åren MEN I EN MILDARE FORM än tidigare, är slutsatsen.
            Jaa, jag har ju förstått att problemen i omvärlden spelar stor roll för svensk ekonomi och arbetslösheten i landet ! Frågan är om oppositionen i Sverige förstått det ? Ibland skulle man på retoriken, innefattande sin egen duktighet,  kunna tro att det  är nuvarande regering i Sverige som är skuld till allt i världen ! 
     Arbetslösheten sjunker ju lite  i Sverige läste jag häromdagen ! Sjunker den lite mer så kommer den nog i nivå med den 2005 ! Ja, ja, ja jag vet det var mycket sämre tider då än nu !!! Förlåt, förlåt !!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0