Jaa, sport är härligt att få uppleva ! I Tv t.ex.

Handboll är ju faktiskt en ganska stor sport världen över ! Och ochså en tv-mässig sådan ! Och domhandbollen är ju rolig att se dessutom numera ! Danmark o Norge har ju varit bäst i Norden ! Svenskorna har inte varit lika bra men har ochså gått framåt. Vm och Em brukar vara roligt att titta på t.ex.! Även när handbollen går i OS ! 
          Men numera är ju förutom Europeerna även bl.a. Sydkorea långt framme ! Men idag såg jag Brasiliens damer ta hem VM i Seribien efter att ha slagit hemmanationen ! I en fantastiskt bra match, fysisk o tempostark ! O Brasilien förlora inte en match i turneringen ! Ja  det  här är ju roligt när lag dyker upp ochså från Sydamerika i denna sport !
           Jag gratulerar Brasiliens damer till denna framgång !
     Sport var det ! Det blev ju inget på V-75 som gav 800000 för 7 rätt ! Men i morgon går det en X-tra omgång på Solvalla ! Spelar för en hundring 
   Skidsprinten i helgen ! Inga större framgångar för de Svenske ! Britta Norgren- Johansson blev dock 4 i finalen men Ida Ingmarsdotter o Emil Jönsson blev ryggskadade och kunde inte ställa upp i stafetterna  !
        Men jag är mycket imponerad över hur bra damerna blivit i de alpina grenarna ! Idag blev Maria Pietilä-Holmner 3 i damernas storslalom, o 2 till av damerna kom in bland de 10 bästa !  Och nu är dom inte bara bra i slalom som herrarna är !
       Fotboll ! I morgon kväll spelar Arsenal mor Chelsea i premier Leuage som är jämnare än på länge ! Och bäst form verkar Liverpool och Manchester City ha just nu ! Men Aguero är skadad i City ! Och Everton vann idag igen.! Vinner Arsenal  i morgon så tror jag dom går  upp i en knapp ledning i ligan ! O vilka godbitar som kommer i TV nu när det gäller vintersport !   O nu skall jag snart se på Zlatan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0