Jag tycker jag lever ett bra liv !

Jaa, o varför oroa sig om framtiden o ta bort känslan i nuet ? Kan någon garantera hur vädret blir om 50 år ? Nej, men man "säljer på det" ! Jag vet hur vädret varit där jag bott under mina år ! Och det har  "regnat förr i tiden o snöat i nutid " eller tvärsom ! Och i Askersund har det varit övervägande snö till jul de sista 6 åren !
 
               Jaa, det kommer att förhoppningsvis bli en helg igen, vare sig det snöar eller regnar ! Och några skidlopp utför eller på tvären har jag inte sett blivit inställda ännu utan något har blivit framflyttat p.g.a. - 43 C ! I Lake Louise , har jag för mig.
         Jaa, V-75 på Åby ! Den här omgången ser verkligt svår ut ! Och hitta 3 spikar ? O sen är det ju Open stretch på Åby ! Inte ens Maharadja är väl en säker spik ? Jaa, jag tycker det är kul att sätta ihop mina småsystem på 50 kr, några stycken, chanssystem ! Och det här med ettor eller nollor i raden går ju inte heller att lita på !
               Och i tisdags fick jag gå med kängor o o halkskydd på ! I -5 C ! I går i mina träningsskor i vattenpussar o + 6 C ! Vadådå ! Huvudsaken var att jag kunde gå ! Och motionera !
             Nää det här mediabruset där man hela tiden tar fram det negativa o vet mer om framtiden än det som varit är inte bra för ett redan oroat svenskt folk ! Carpe o crea deum ! Du vet inte ens hur det blir i morgon men programmera in lite positivitet i knoppen o hjärtat ! " Jag har det bra efter omständigheterna  o mitt hjätrta slår så fint !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0