Om jag har nått o gnälla över ?

                           Nää, i så fall vänder jag på myntet först o konstaterar o tycker efter det !   
      Jaa, vad väntar bakom kröken..Jaa, på en sån här härlig motionsunda som t.ex. den idag så  är det skönt att filosofera lite ! Jag tänkte på det här med mänskligt, mänskligheten ! Är det inte på nått sätt mänskligt i mänskligheten att människor både är omänskliga o mänskliga ! Och jag tycker att bl.a för landet Sveriges skull är det viktigt att man skriver mera om det som i majoritet är mänskligt o positivt med landet än att hela tiden älta om det som i minoritet  är omänskligt o negativt ! !!! Och media eller många av svenska folket verkar inte inse att om man ständigt bankar in det negativa o omänskliga i folks hjärnor ibland i lobbyismens tjänst så blir landet orättvist behandlat och görs uslare o uslare ! I det här landet har vi det bättre än många andra länder om man ser till helheten men den insikten verkar inte mycket värd ! Tycker man det som jag gör så anses man närmast vara en förrädare och antihumanist !!!
                Jag bor i ett bra land där ingenting kan bli perfekt, liksom i andra länder ! Och  "emigrerar" jag så är det inte för vårt vackra lands skull utan på grund av vår gnällande befolkning som tror att allt kan vara perfekt när det är mänskligheten det handlar om ! Och tycker man det är så uselt i Sverige med vädret bl.a. så är det bara o hitta ett perfekt land o ge sig iväg !! Ett land där alla är mänskliga o inga fel gör !!
                            
Trackback
RSS 2.0