Idag har jag varit postman !

 Men jag har inte " ringt på två gånger  som Jack Nicholsson gjorde hos Jessica Lang " ! Men jag hade gärna gjort det men utan de bistra förvecklingar som det blev i filmen ! Och jag fick nöja mig med att lägga breven i brevlådorna " o inte i nåns annat inkast ", typ ! Jag är ju  en av de s.k brevduvorna hos pensionärsföreningen som några ggr. om året delar ut post till kolleger för att spara pengar på frimärken !
               På hemvägen förlängde jag den ganska långa promenaden mot de norra villaområdena och tog vägen tillbaka förbi Kvarnbacken, en relativt stor backe som de som " inte gnäller över vintern " skulle ha roligt att bestiga och åka utför ! Barn utnyttjar den säkert !
         O sen vände jag på klacken och gick hem via detta område ! Och jag beklagar fortfarande att läsekretsen blivit så mycket mindre sen bloggen förnyades ! Men jag har ju den på Blogger " som en del från även övriga världen sidvänder på ! Så " jag krusar inte " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0