Jag har knappt tid att skriva nått !

Jag har gjort en prognosbudget för 2013 och det har tagit lite tid ! Nån stans är väl detta ett eget ansvar för att spara nån krona till t.ex. " bussresor i framtiden ". Och bevara ev " flyttpengar " !
Idag läste jag om en dam på 93 år i Na som hade fått en hjärtklaff inopererad och att detta gått bra ! Det där gläder mig mer att läsa än " oro för kommande köttberg " från de yngre i samhället. D.v.s. överbelastad äldrevård ! Jaa, " vågar man säga det i Sverige att man är nöjd med sitt liv trots att man via procentuträkning tillhör den sämsta tredjedelen i Sverige ekonomiskt ". Sånt där kommer ju ofta fram innan val ! Och är det nån som frågat oss i denna tredjedel hur vi UPPLEVER hur vi har det !
Det tänker aldrig nån på verkar det som att människor som har samma inkomst , samma läge, samma situation o samma utgifter ofta handskas med sin ekonomi väldigt olika ! Mitt sätt att " rätta mun efter matsäcken " är att göra en årsbudget !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0