För många år sen var jag i Israel i januari !

 Och det var en upplevelse ! Lika varmt var det som en högsommardag i juli här hemma ! Det är lltid bra att ha foton att fotografera av från bl.a semesterresorna ! Tyvärr så hittar jag inte kort från alla att fotografera av, får leta i kistan efter dom igen !
  Jag har säkert haft med dom här bilderna tidigare på denna blogg men vadå då !
  Och den andra huvudpersonen på resan var min kompis Bengt ! Och året var 1988 !
      Och med linbana åkte man upp till Masadaklippan i Negevöknen i närheten av Döda havet där vi ochså badade !
 Och här är Masadaklippan belägen 400 m över havet. Dår fanns antagligen den äldsta synagogan som upptäckts om jag inte missminner mig ! Om ni är intresserade om historien kring  Masadaklippan så är det bara att googla !  Detta foto från commons wikimedia .
                Och eftersom jag är en optimist så tror jag att andra intressanta resor är i vänten, oavsett var ! Och kanske en till till Israel ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0