Innan jag tar min runda !

          Jaa dagens foto är från området som är mitt smultronställe, Örebro med omnejd ! Uppväxt där på 40-talet ! Alla har vi väl ett sådant vare sig vi flyttat vidare eller inte ? Och inte långt härifrån bodde min farmor ! Hennes släkt går att härleda till 1600-talet i detta område ! Och gården hon föddes på,, inte långt från den hon bodde på sen 20-talet och framåt, går att härleda till slutet av 1600-talet ! Mannen på bilden är min äldste son ! Och när jag ser honom och andra i min klan av barn och barnbarn så undrar man över rötterna ! De mörka ! Kunde ju lika gärna ha satt en " indianfjäder i håret " på sonen ! Om ni nu förstår min symbolik ?! I sammanhanget vill jag påpeka att 90 procent av jordens befolkning är brunögda  med olika färg på håret men naturligtvis mest ochså mörkhåriga . Så t.ex. min son på bilden är inget unikum !
            Nu börjar mina " vanliga " motionsrundor igen !  Och idag kommer jag ochså att spana efter blåbär i mitt område ! Det är tydligen gott om blåbär i Sverige på de flesta områden ! Vi får se om jag kan få ihop en skörd i frysfacken ! I så fall så blir det plockning på eftermiddagarna !
               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0