Hur har ni det med hangovern idag ?

  Jag har ingen hangover, baksmälla idag ! Har under årens lopp kommit underfund med att jag " är lika trevlig utan att hälla i mig en massa sprit " ! Ett glas vin av svågerns hembryggda unnar jag mig ibland, är ingen absolutist och ingen " moralpredikant ".
                  Men när jag läser i media om att det som vanligt varit fylleri o bråk på midsommarafton i Sverige, t.o.m. misstänkt skottlossning då undrar jag lite över " det här med att kunna släppa loss o bli social  med  överkonsumtion ". Sen kommer " agressivitet o storhetsvansinne " in i bilden , på nått vis ! Som väl är har jag aldrig haft dåligt ölsinne själv men har kunnat förvåna mig över hur folk " har kunnat gå från dr Jekyll till mr Hyde ". typ !  Jag håller numera på det här med att ett par glas vin eller nån öl är fullt tillräckligt !
         Och själv firade jag midsommarafton med några pensionärskompisar på Åmmebergs idrottsplats några timmar ! Och lyssnade på bra musik efter de sedvanliga ritualerna med resning av stången o dansandet ! Och eftermiddagens höjdpunkt var att få lyssna på den duktige sångaren Tom Nordahl från Askersund !
 Jag bjuder på den här bilden ochså.  Och nån " ständigt utlovad åska " blev det inte, trots varningar " i flera dar " ! Inte i detta området iallafall !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0