Ja, då var det måndag !

Med detta " hurtfriska " utrop baserat på " att det var väder ute även idag " går jag och bl.a. ni som läser detta en ny vecka till mötes ! Den politiska retoriken i Sverige har jag genomskådat sen länge " men lite bättre än folket i Nordkorea har vi väl iallafall ? "
Det är skillnad på hur det är i världen o Sverige när det är nedgångar i t.ex världens ekonomi det kan jag neutralt konstatera ! Motion blir det naturligtvis ochså, jag har ju konstaterat att det är väder ute. Ganska fint dessutom ! Och fortfarande är jag nöjd med mitt liv och tänker inte " negativisera mig ner i nån avgrund " och oroa mig för allt det negativa som ständigt framhålles för att det säljer bäst i bl.a. okunskapens namn " ! Det gäller att kunna vända på myntet " och inte bara fixera sig vid ordet uselt ", typ !
Och idag tänkte jag ta några foton i Askersunds fina hembyggdsgård !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0