Joo då, det blev en motionsrunda idag !

            Idag gick jag motsols på rundan ! Jag bora ju nära norra kyrkogården och man kan säga att där slutar eller börjar jag motionsrundan. Hemmet ligger nära inpå !  Här har jag kommit en liten bit på väg !
 Och här har jag precis gått förbi hamnen och inlett rundan på strandpromenaden. Lite längre bort ligger boulebanan !
           O här viker jag snart upp mot det första skogsområdet, stadsparken, där hembyggdsgården ligger. Jaa, som sagt, stadsparken är numera ett naturreservat !
 O  i skogarna  i Askersunds stad finns mycket stenar o klippblock i kuperad terräng. Ett minne från inlandsisens framfart och tillbakadragande ! Och här trivs blåbären på kalkrik mark som jag anar att det är !
 Och här har jag väl en 20 minuter till hemmet ! Blev molnigt och man kunde ana åska ! Och det dröjde inte länge förrän det hördes muller på avstånd när jag kommit hem. Och ljuset fladdrade men åskan kom aldrig över oss ! Och det har den inte gjort hittils än i år !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0