Och så blev det motion i dag, utan hangover ! Skönt !

   Och på rundan idag så stötte jag på dessa fåglar . Men det var inga kanadagäss , det såg jag ! I närheten av dessa gick det ett par av sorten Kanadagås ! Nu skall vi se vad det var för sort ! Jag kan inte påminna mig att ha sett den här sorten innan !
            Här har vi en kanadagås ! Mycket vanlig i Sverige ! För vanlig tycker en del !
Foto Commons Wikimedia
 Och så här såg den ut som jag själv fotograferade ovan ! Och detta visade sig vara en vitkindad gås ! Och den var inte riktigt lika stor som kanadagåsen såg jag ! Såvitt jag förstår så är kanadagåsen vanligare än den vitkindade ! Men grågåsen måste ju vara vanligast ?!
 foto Commons wikimedia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0