Opraktisk eller inte !?

             Det här med att vara praktisk ? Kanske det har en del med intresse o göra ! Är man intresserad av något så är man kanske praktisk om man är ointresserad av o " meka o skruva " t.ex då betecknas man väl av andra o sig själv som opraktisk ? Igår em fick jag totalstopp i vasken. Det fixar jag väl med lite propplösare, tänkte jag och gick o köpte det ! Det var väl bara o göra som det stod på bruksanvisningen o det gjordes !  Men icke ,fullständigt stopp ! Vad gör jag nu ? Jaa, opraktiske Jan skruva o koppla av plastsystemet, rören till ett större rör som det hela rinner iväg i . Skruva här o kränga där i smådelar ! ! Till slut fick jag av skiten ! Nää, dom var det inte stopp i ! Utan i nästa förbindelse ! Det stora röret som sagt ! Där stod fullt med vatten som inte ville rinna av i systemet, ända upp till stället där jag kopplar i plastsystemet. Jaa, plasten i smådelar o stopp i utflödet ! Men tänkte jag , jag avvaktar till imorgon, idag alltså , och tar tjuren i hornnen ! Kl var 24 ca !
          Jaa, halv sju satte jag igång igen.i morse ! Jaa, jag använder propplösaren i stora röret ! O det gjorde jag ! Men inget hände. Men plötsligt efter en bra stund sa det " slurp " o vattnet rann iväg.! Men nu kom det värsta för en opraktisk ? gammal svettig man som skulle koppla ihop delarna o skruva fast 2 under vasken  ! Hur såg det ut när jag tog av rörsystemet ?  Och jag donade o mekade o fick inte ihop det. Temperament har jag ju så hade någon " besservisser " dykt upp så hade hon, han åkt ut med en väldans fart ! Lugna ner dig, Jan, tänk praktiskt sa jag till mig själv ! Och efter många om och men fick jag ihop skiten, som synes ! O allt fungerar, det porlar så härligt i rören ! Kom aldrig o kalla mig för opraktisk mer ! Idag var jag min egen vaktmästare ! Vilken triumfh o slippa ringa efter " den som har hann um ett " ! Men mörbultad är jag efter allt krypande o skruvande ovan o under vasken !!! Och snacka om " fihting spirit " ! Jaa, jag torkade köksgolvet efteråt och om nån timme ger jag mig ut på en härlig motionsrunda i det soliga vädret !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0