Gubbar på vift !

 Och start och mål för Mariedamms leden är Trehörnings masugn där man ochså anlägger kolmilor. ! Här ligger en färdig sen förra året från vilken man kan köpa kol i sommar, höst. Det här med kolmilandet är en tradition och attraktion ! Och den här kolmilan är döpt till Ingrid ! Milorna skulle enligt tradition döpas  till ett kvinnonamn !
 
          11 km gick vi i ett  riktigt försommarväder ! Mariedam ligger inte så långt från Östergötland i södra Närke !
Här har vi Torsten på marsch !
           Här gick vi förbi i början av vandringen. 
         Här har vi kommit en bra bit på väg. Och här tog vi en andra rast !
                   Ytterligare en bit på väg o nu var det riktigt varmt !
         Ytterligare en bit på väg i den omväxlande terrängen ! Med en grillplats i kiken !
    Och här var vi framme vid grillplatsen som ligger vid sjön Trehörningen, ett vanligt namn på sjöar i Sverige ! Och här finns det färdighuggen ved att grilla med. Och både Torsten o undertecknad hade falukorv med oss som vi grillade !
 
             Och den här vackra utsikten hade vi från grillplatsen !
 Och det här fotot kunde jag inte låta bli o ta på den  här växten som trivs bra  vid vatten, vid en liten bäck t.ex. Och vad växten heter har jag glömt !
             Och här har vi inte långt kvar till utgångsplatsen. Sjön heter fortfarande trehörningen o i den finns det bäver ! Och nu här hemma är jag ganska trött men nöjd med ytterligare en dag i mitt liv !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0