Nää, det är inget som jag har svårt med !

           Nää, inte har jag det ! Har alltid gått till  kyrkogården i Gällersta utanför Örebro när jag varit där, där ligger  min farfar o farmor begravda plus en del andra av Ekblomarna ! Geukens familjegrav i Malmö där min mormor ligger begraven på mellersta kyrkogården har jag varit på med anhöriga o kompisar ! Den enda som jag inte har besökt är min morfars. Det får jag försöka hinna med när jag kommer till Stockholm en annan gång. I Simrishamn besöker jag även kyrkogården där emellanåt när jag är där. 
                 Här befinner jag mig själv på Katarina kyrkogård, inte långt från Cornelis Vreeswijks grav ! Det här är en väldigt rofylld kyrkogård och här sitter jag o min kompis Lars alltid innan vi åker hem !
                Och här ligger Cornelis begravd ! Och han var ju faktiskt född i Nederländerna !
             Lars och jag är ju mycket ute o går  på söder. Här har vi kommit upp mot Maria kyrka. O här var otroligt vackra omgivningar ! Jaa, Stockholm ja ! Det kvittar var man bor, i södra, mellersta eller norra Sverige. Vi har en väldigt vacker huvudstad ! Det är bara att finna sig i ! Och 2 norrmän som jag pratade med vid nått tillfälle tyckte att Stockholm var vackrare än Oslo ! Det säger inte lite !
          Jaadå ! Jag kan även sitta och njuta på kyrkogården nära där jag bor i Askersund ! Och ibland besöker jag katolska kyrkogården vid sjön Åmmelången nån mil från Askersund. Med en fantastisk utsikt över sjön. Det är bara att förlika sig med sitt öde. Inte ens " jag kan leva för evigt " ! Dona nobis pacem...giv oss frid ! Den kan jag sjunga själv den gamla latinska hymnen ! Att var medveten om " sakernas betydelse " fördärvar åtminstone inte mitt liv !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0