Och denna utsikt hade jag från strandpromenaden !

             Jaa, jag motionerade en timme ! O sen satte jag mig här o sola på en bänk ! O pratade både här och på rundan med många människor, alla okända för mig  ! . Och ett stycke härifrån kom några barn och deras mor gående hitåt ! Och jag gav dom ett leende o fråga var kommer ni ifrån ? Och dom var från Turkiet , Kurder. Pratade engelska med dom. Nån kunde svenska ! Och det är väldigt lätt att få kontakt med världsmedborgare via ett leende. Och jag är ju själv världsmedborgare. Och vi hade mycket gemensamt. 90 % av världens befolkning är ju brunögda ! Som sagt ger man ett leende så går det bra att få kontakt, via frågan , var kommer ni ifrån ? Jaa, för några månader sen pratade jag med några Macedonier i närheten av hamnen Och jag kände till en känd orkester därifrån via mitt världsmusik intresse. Prata om kontakt !!! Vad känner ni till om Macedonien egentligen ? Där "bor ochså människor " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0