Då var det förste november !

Och man hänger med ännu ! Som sagt jag är glad för varje dag jag kan se att det är väder ute ! Jaa, idag är det upphåll än så länge i Askersundsområdet ! Men jag  ser på radarbild att det åskar över nordsjön mot sydnorge o norra västkusten ! Och enligt den gamla bondepraktikan så betyder det en sträng vinter, har laddat ner den och har den bland favoriter ! Och att det åskat i november 2013 behöver inte betyda " jordens undergång " !
                    Det verkar som om jag hinner motionera innan regnskurarna kommer ! Och skulle jag bara hinna gå uten halv timme så är det bra nog ! Enligt nån undersökning räcker det att " tokcykla/spinna "  nån minut på träningscykeln inomhus, så har man fått vad man behöver " : Men min cykel för utomhusbruk då ? Då borde man ju kunna " tokcykla " på den på ettans växel ? Jaa, men det här med naturupplvelser då ? Nää, dom byter jag inte bort !
          V-75 tipset skall jag börja titta på ! Det är en av kryddorna på lördagen när man kan se det direkt på tv ! Och dom här kryddorna man kan " hitta lite överallt " förgyller upp tillvaron ! Vare sig man bor " i Korpilombolo eller Baku "  !
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0