Det är ganska märkligt, tycker jag !

Jag antar att Norge är en demokrati liksom Sverige ! Jag tycker inte om när man drar alla över en kam ! Islamofobi existerar ju i världen liksom antiseminismen ! Men man kommer billigt undan i debatten när man vrider det mot partier som har valts på demokratiskt vis ! Vi vet mycket väl att detta existerar även hos andra partier, både hos socialdemokratiska o- moderatväljare t.ex.! 
                       Och då sitter " noblessen o kultureliten "  o pekar finger åt respektive land ! O gör t.ex. vänstern till  " änglarna o humanisterna i frågan " ! I O man ser till hur många flyktingar Norge tar emot så har inte dessa problem kommit 2013 ! Så den socaldemokratiska regeringen i Norge har väl inte varit nått föredöme i frågan !?
                        Både den socialdemokratiske och moderate ledaren i Sverige vet att några av deras väljare gått över till sverigedemokraterna sen dom bildades ! Det visar undersökningar !
                    Sen kommer vi åter till frågan om demokrati ! Man stämplar partier utan att fråga deras väljare om dom rösta på dom enbart för att dom " är främlingsfientliga " ! Jag är liberal och jag anser att debatten i Sverige är genomskådbar där man gör sina egna partier till änglar utan att erkänna att det finns både islamofobi o antisemitism bland några av deras  egna väljare  !
                       Jag är för ett mångkulturellt samhälle och det finns rötägg bland alla majoriter av olika slag ! Minoriteter som fördärvar för majoriteter ! Och Sverige har en viss förmåga " att peka finger mot andra länder utan att rannsaka sig självt i vissa frågor " !!!
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0