Det är vi väl alla , världsmedborgare !

Det här med namnsdagar ! Jag tycker det är kul,intressant att läsa om namns historia ! Och namnen har ju ibland utländskt ursprung ! Som Jan t.ex ! som kan härledas till bl.a. tyska Jahan och bibliska Johannes ! Och då använder jag mig av namnsdagar på dom jag känner, kompisar o anhöriga ! Jag kallar dom min klan.Och om någon annan som jag ochså känner ! Och nu har jag fixat en fotomapp i datan. Där jag nu lagrar dessa foton jag tagit med då min kamera !
                 Och kanske det är till nytta för nån att se ursprungsbetydelsen av namnet ! Jag tycker jag har hittat på en bra grej som jag lägger till mina andra grejer som jag trivs med !
                 Eller hur Astrid ?
 Mitt liv består av " många roligheter " Och i eftermiddag blir det till att cykla ner på stan och sjunga med  min lilla sångkör ! Och vi övar oss för tillfället nu med att sjunga Evert Taube melodier !
                 Och dom här texterna på namn hämtar jag från Nerikes Allehandas familjesida  !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0