Det tänker jag göra, "som kärringen mot strömmen" !

                   Jag vänder ju på myntet alltid ! Därför intresserar jag mig mitt i alla  "värmeökningar o havshöjningar" utan facit för utvalda kalla platser på jorden ! 4 st, och det finns platser som kan vara ännu kallare men jag har själv valt ut 4 st !
        Det här fotot är från Grise Fiord i norra Kanada, på södra sidan av Ellesmere Island ! I regionen Quikiqiqtaluk i Nunavutteritterritoriet ! Ni kan väl inuitiska ? 
           Vi kan väl ta medeltemperaturen för november, den ligger på -22 C !  Högsta rekordet -2 C och  lägsta -47 C i november då  Jaa, här bor väldigt lite människor,141 st 2006, men nån slags uppgift har dom naturligtvis människorna !?  Såvitt jag kan se så har den högsta temperaturen + 22 C varit 1922 och den lägsta -52 C varit 1962 ! Hur som helst så går det ju o googla på Grise Fiord för dom som " inte bara är fixerade av varma platser "
Och nästa plats av mina 4  " hållpunkter " blir Nuuk  !  Och varje måndag rapporterar jag temperaturen från platserna, året runt när jag kan ! Och för mig är " inte bara vita sandstränder o palmer " av intresse !
             Källa Wikipedia foto Commons wikipedia 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0