Det var bra gjort !

Det är bara att gratulera Arsenal ! Det är inte många som slår Borussia Dortmund på deras hemmaplan ! Och dessutom i Champ. L. ! Jag har inte läst matchresentionerna i tidningarna utan sammanfattar de 2 matcherna så här. Det var på nått sätt rättvist att lagen fick var sin 3-poängare ! Men Arsenals spel efter Borussias press i andra halvlek, att gå upp o göra mål o sen spela bättre o skaffa sig fler chanser, där var dom nära att göra 2-0 ! Visst Borussia brände några fler chanser ! Men 1-0 är ett noll i baken ! 
           Jag trodde aldrig Arsenal skulle orka detta ! För dom har flera bra spelare på skadelistan ! Jag kommer på dessa ! Podolski, Flamini,  Walcott, Wilshare ! Vi får hoppas att de skadade återkommer snart så att nyckelpelare kan vila sig nån gång, som Ramsey t.ex. Försvaret är stabilt och det är bra att Vermalen är skadefri igen ! Bra att ha att sätta in om Mertesacker eller Koscielny skulle bli skadade eller nån av backarna ! 
         Nä utan en bred trupp klarar man inte att vinna Engelska ligan t.ex. ! Får Arsenal tillbaks sina skadade spelare så får dom en fin bänk ! Och Van Pesie fick ju säljas till Manchester United men laget klarar sig utan honom ! 
          Och på söndag möter Arsenal just Manchester United borta ! Vilken match ! Den ser jag fram emot jag som har framtidstro !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0