Det verkar som forskarna förtränger det ?

Jag försöker ju sätta mig in i hur vädret var förr i tiden !  Jag har ju läst om att värme o kyla avlöste varann under 600 000 år ! På medeltiden så var det i vissa områden på jorden lika höga eller högre än nuvarande medeltemperatur.
Områden som nämns var åtminstone Europa, Grönland, Japan , Kina o Nya Zeeland ! Och det kan nämnas att mellan cirka år 980 och 1250  var det mer än 2 grader C varmare än nu !
     Jaa, är det nån som läst om lilla istiden ! Som varade mellan cirka1350 och 1860 !  Källa Wikipedia
           Det jag vet i allafall var att under dom  tidsperioderna var det väldigt mycket mindre människor på jorden och
inga bilar !  Och jag har nämnt det innan ! Vulkanutbrott t.ex kan utlösa väderförändringar som ingen forskare har aning om i framtiden !  Jaa, jag hade inte varit så kategoriskt säker om vädret i framtiden om jag varit vetenskapsman med en svans av politiker efter sig som " sväljer" det hela ! Men det kan dom väl göra för ingen kan få reda på hur det egentligen gick med alla teorier för framtiden ? ! Och tyvärr inte jag heller !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0