Jag undrar lite ibland över svenska folket !

 Funderade över det när jag gick längs strandpromenaden ! Det här är t.ex faktorer som vi får räkna med som människor tillhörande världen ! Livet o döden, värmen o kylan, ondheten o godheten ! Men omständigheterna, graden i olika delar av världen växlar ju ! Men ingenting av detta kan ingen i hela världen ändra på ! O ingen skall inbilla mig att allt är " värre än nånsin " ! Men om vi tittar oss omkring i Sverige så skall vi nog vara glada över att våra invandrande förfäder tog sig ända hit upp ! Trots att vi föds o dör, trots att vi har värme o kyla, trots att vi är onda o goda !
                                Jag är väldigt tacksam över att bo i Sverige men jag är trött på dess folks " gnällande o trygghetsnarkomani "  oavsett regeringar ! Så skulle jag få för mig o emmigrera så har det inte med det vackra Sverige o göra utan dess folk som har " vädigt låg ribba för sitt gnällande " !!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0