Regera över blockgränserna !?

Såg på nätet att Socialdemokraternas partiledare med partisekreterare är beredda att regera över blockgränserna om de vinner valet !?  Hur vinner man valet som enskillt parti ? All right ! Ett sånt här utspel, vad tyder det på ? Att gardera sig " på alla håll o kanter " ! Att man är desperat eller vill manövrera bort moderaterna som ju fortfarande är huvudmotståndarna och " som fortfarande anses som den elaka högern som vill alla fattiga ont " ! Jaa, detta är ju uträkning i ett Sverige där skillnaderna inte är så stora längre mellan de största partierna nuförtiden ! Dom tar ju till och med ideer från varandra ! Att prioritera Arbetslinjen t.ex. Genomskådbart sätt att ta politiska poäng på, socialdemokratiska ledare ! ! Desperation ? Sverigedemokraterna skall uteslutas från denna blockpolitik ! Nu får vi se vad dom får för % vid nästa väljarundersökning som inte är statistiskt säkerställd !  Och nu kommer allla statsvetare som för det mesta är åt vänster " att slå sina kloka huvuden ihop " ! O naturligtvis alla politiska redaktörer i media !
                   Och jag själv tittar som liberal med ett leende på detta ! Genomskådbart utspel ! Och som påläst pensionär vet jag att BROMSEN fungerar vilka som än  får makten ! Och min egen ideologi rubbar jag inte på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0