Tack för att du finns till, Ivan Rebroff !

          Finns till ! Ja, Ivan finns ju i etern ! Och jag spelar ofta hans musik på datorn ! Ofta ochså när jag skriver på bloggen t.ex.Och jag lyssnar på honom nu ochså ! Jaa, anser ju mig vara en världsmedborgare o då lyssnar jag ochså på världsmusik ! Och jag gnolar gärna med ! Och det skär sig inte ! Rytmen passar mig liksom tonernas glidning ! Förutom Ivan så lyssnar jag på annan rysk musik med liknande prägling  ! Ibland på Donkosackerna eller andra ! Och ryska sångerskor som sjunger t.ex. Lys.lys min stjärna o andra folksånger ! Svarta ögon t.ex. Och grekiska sångerskor gillar jag, turkiska, Georgisk  körmusik , Kletzmer/ jiddish, musik från Kaukasus, Romsk, ......mm, mm, mm !
              Den här musiken känns så skön inombords, jag njuter. Och Havah nagilah klarar jag lätt att sjunga t.ex. med Hebreisk text. Men tittar på den svenska så jag vet vad jag sjunger om !!!
           Den här musiken förgyller ytterligare min vardag !!!
        Jag vet, Ivan Rebroff dog 2008 ! Men det " struntar både han och jag i  Vi lyssnar ofta på varann " !
                  Och vill ni veta mer om Ivan Rebroff o hans bakgrund  så är det bara att googla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0