Aktiviteter är ju bra att ha...

....av olika slag och att vara nyfiken på det mesta o ta reda på saker o ting och som " amatörtyckare " genomskåda saker o ting !
                     I går spelade jag och några av mina pensionärskompisar boule som vanligt på tisdagar. Och hur länge vi kan hålla på ? Det vet man inte men ...så länge vi kan !
         Idag blir det månadsmöte kl 14 för oss pensionärer i Spf ! Och vår teatergrupp skall uppträda, kaffe drickas och sen blir det lottdragning via nummer på träbrickor. Och har man tur kan man t.ex. vinna en trisslott !
         Och själv skall jag dammsuga lägenheten ,städa i sängkammaren ochså !
   Och aktivitet är ochså att ta reda på saker o ting ! Just nu sysslar jag med el-energien i världen och lobbyismen runt den som rör sig om miljarder dollar. I att framhålla " sin egen förträfflighet o blunda för fakta " och " prata bort sina motståndare " !  Och det är lätt för ett litet land att " spela Bror Duktig i frågan " och nonchalera stora länder med miljarder av människor som kräver mer o mer elektricitet ! Och vår standard ! I Norden t.ex. !
                    Och nu skall jag vara min " egen energigivare " !
 
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0