Aktiviteter var det !

Sömn är ju en sorts viktig aktivitet. Har man bra sömn så är " den guld värd " ! Jag klagar inte på min, får mina timmar med 1-2 kissavbrott ! Men " det är nästan som jag går i sömnen fram och tillbaks " ! Och drömmer gör jag och kommer ihåg en del som jag småler åt på morgonen. Och det är bra att drömma ,  "avlastning av dagens insupande av tv.ns o datans nyheter och program på gott och ont, mm ! "Men tyvärr, " har media bestämt att jorden går under så  det är svårt att hitta dom som inte tror det " ! Och det positiva trycks ner i prestigens namn ! Men jag slåss " mot väderkvarnarna " vare sig jag" bor i Korpilombolo eller Baku " !
 
    Boule blir det idag ! Det finns ju varma kläder o vantar ! Bara det inte regnar så !
 
Och jag har alltid tyckt att vi skall vara med i Nato som Norge o Danmark, Baltiska stater, Polen mfl många. länder är med i  ! Alliansfria, neutrala ? Har vi varit det ? Ett steg på vägen är att gå med i Natos insatsstyrka ! Det verkar som vi kommer att bli det. En styrka på 30 000 man som kan sättas in vid oroligheter ! På nått vis kan vi inte förlita oss på att alla " skall hjälpa oss och sitta med armarna i kors när andra behöver  hjälp " !  Om nån tror att vapnen o försvaren kommer att avskaffas i världen så får dom ju tro det ! Att vara realist innebär inte att man är negativist ! Skall ej blandas ihop ! Allting är inte   "allra sämst någonsin i Sverige, Världen o med klimatet just nu " ! Men det säljer bäst !!!
Och även vi svenskar o vårt land tillhör den här planeten, vare sig vi vill eller inte !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0