Det är inte dumt att sjunga när man är i badrummet !

 O inte när man har kommit hem från denna härliga symboliska bild. Och solen är min symbol, den lyser över alla oavsett..... ! O vad jag bl.a. sjunger i badkaret på Hebreiska med svensk text för ögonen är följande...
            Havah nagilah
            Havah nagilah
            Havah nagilah venismechah
              Upprepning strof
 
            Havah neranenah
            Havah neranenah
            Havah neranenah venismechah
              Upprepning strof
 
           Uru, uru achim !
           Uru achim b´lev sameach
             upprepning av raden 3 gånger
 
          Uru achim, uru achim !
          B´lev sameach
   Jag tänker inte översätta allt till svenska men Havanah nagilah betyder låt oss fröjdas, Havah neranenah Låt oss jubla och ordet glädjas är ochså med !
                 Texten är baserad  på orden i Psaltaren 118:24 ! Och bl.a dessa ord , fröjdas, jubla, glädjas, det är ord för mig som är väsentliga !  Och fördomar mot etniska minoriteter accepterar jag inte ! Och även bland dom kan finnas en minoritet som går mot majoriteten ! Ungefär som när det gäller en minoritet svenskar, brunögda eller blåögda !
            Tumbalalaika kan jag ochså sjunga i badkaret med Jiddisch som språk. I det minoritetsspråket finns en blandning mellan tyska ord o hebreiska. Och den visan har jag sjungit in, via ljudet o film på mig, på min kamera och med orkester via you tube ! Och det har en del av mina anhöriga hört när de besökt mig !
                           Vet ni fresten vad detta betyder !  
                                        SHALOM
 
         
 
          
  
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0